Kontakt
Wheelworld.dk ApS
Pileparken 11
6230 Rødekro
Mail: info@wheelworld.dk
CVRNR.:36969954
  • Gode priser og finansiering
  • Hurtig levering
  • Gratis fragt

Handelsbetingelser                                     

Sikker betaling

www.wheelworld.dk kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, Visa Electron, Mobilepay, bankoverførsel eller via Klarna faktura eller Klarna delbetaling. Betalingen bliver først trukket på din konto, når vi sender varen fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med wheelworld.dk ApS indgås aftaler på dansk.
Ved køb på mindre end 750,00 kr., pålægges et ekspeditionsgebyr på kr. 50,00
.
Vi er selvfølgelig e-mærke godkendt.

Levering

Er den ønskede vare på lager, er leveringstiden 1-5 hverdage. Er varen ikke på lager, sender vi den så snart, den er på lager igen. Er en vare udsolgt, kan vi ikke garantere, at den kommer på lager igen og varen fjernes fra webshoppen hurtigst muligt.
Din pakke sendes med BRING, Danske Fragtmænd og Post Nord både til erhverv og privat
Vi leverer ikke til Grønland eller Færøerne.
Retur til toppen

Fragt

Alle dæk, fælge og komplette hjul leveres fragtfrit til fastlandet og brofaste øer i Danmark, både til erhvervs- og privatadresse.
Ved køb under 750,-kr. inkl. moms, pålægges et minimumsordregebyr på 69 kr.
Levering til erhvervsadresse sker i tidsrummet kl. 8-16.

Levering til privatadresse sker i tidsrummet kl.17-21.
Retur til toppen

Kundeservice

Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte os på info@wheelworld.dk
Retur til toppen

Pasningsgaranti

Når du bestiller varer på vores hjemmeside via vores fælg-konfigurator, garanterer vi for, at de valgte dæk og fælge også passer til din bilmodel.
Det sker ud fra bilens typegodkendelse og de forskrifter producenten har opstillet.
Er der foretaget konstruktionsændringer på bilen, såsom uoriginale sænkningssæt eller bremsekaliber, kan vi ikke garantere at den valgte fælg og dæk passer længere.  
I nogle tilfælde vil de dog stadig passe, trods disse ændringer.
Retur til toppen

Modtagelse af varer

Vi anbefaler på det kraftigste, at du undersøger forsendelsen for evt. fragtskader og mangler inden du underskriver fragtsedlen, da det ellers kan være svært for dig at bevise, at der er tale om en fragtskade. Vi opfordrer til, at fejl og mangler som følge af transporten indberettes til Wheelworld.dk ApS via mail til info@wheelworld.dk inden for 24 timer.
Hvis din vare har fragt- eller kosmetiske skader, anbefaler vi ikke at tage varen i brug, før du har kontaktet os.
Retur til toppen

Montering på bilen

Alle navkraver skal rengøres og smøres med varmebestandigt fedt inden montering. Eventuelle bolte til centerdæksler (covers) skal ligeledes smøres.
Kontroller at den medsendte bespænding og evt. fælg-låse modsvarer den originale bespændings gevindstigning og hovedstørrelse.
Anvend ikke el- eller luftdrevet monteringsværktøj til fastførelse af fælgene. Fælgene skal momentspændes kryds-vis efter bilfabrikantens normer.
Kontroller boltlængde og frigang ved karrosseri og bremser.
Retur til toppen

Efter montering på bilen

Kraftige accelerationer og nedbremsninger, kan inden for de første 200 km (indtil dækfedtet er ”brændt væk”), få hjulene ude af balance.
Husk af få efterspændt fælgene efter 300-500 km.
Retur til toppen

Afbalancering

Afbalancering sker via vægtklodser og antallet kan variere fra 1-12 vægtklodser, hvilket anses for at være inden for normalen. Vi anbefaler kun at anvende selvklæbende afbalanceringsvægte, da traditionelle vægte og plasticcoatede vægte kan beskadige fælgens overflade ved montering.
Afbalancering er en serviceydelse og der er ingen garanti eller reklamationsret på denne ydelse. Wheelworld.dk ApS kan derfor ikke drages til ansvar for evt. driftstab, herunder tabt arbejdsfortjeneste, monteringsomkostninger eller lignende.
Retur til toppen

Fortrydelsesret ved køb af tjenesteydelser

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen løber fra den dag, aftalen er indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give udtrykkeligt forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesret udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil kræve en rimelig betaling for det arbejde der allerede er leveret.

Du skal inden 14 dage fra aftalend indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal gives ved info@wheelworld.dk eller 27 50 27 27. I din meddelelse skal du gøre os tydelige opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular her og sende den til os.

Fortydelsesret ved køb af varer

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Wheelworld.dk ApS. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: info@wheelworld.dk eller tlf.: 27 50 27 27 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen her . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Har du sendt en vare retur pga. fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvensigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Bemærk:
Du kan altså miste dit tilgodehavende, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, eksempelvis på baggrund af, at:

  •  Varen er taget i brug

  •  fælge/hjul er (forsøgt) monteret på bilen

  •  fælge/hjul er kørt på

  •  løse dæk er (forsøgt) monteret på egne fælge

  •  løse fælge er (forsøgt) monteret med egne dæk

  •  varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

  •  du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art og egenskaber

  •  du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.v.

Såfremt et varekøb fortrydes efter, at varen er afsendt fra vores lager, træder betingelserne for retur-/fortrydelsesret i kraft.
Returvarer skal altid sendes til:
Wheelworld ApS
Pileparken 11
6230 Rødekro

Mrk.: ordre nummer

Tilbagebetaling af fakturabeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb retur som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fakturabeløbet.
Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger vedrørende købet.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du kan fremvise dokumentation for at have returneret den.
 
Du skal vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse/faktura.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden franko.
Retur til toppen

Opbevaring

Når du opbevarer dine fælge/dæk, skal du sørge for at de ikke er udsat for direkte sollys.
 
Vigtigt…
Fælgene skal rengøres, inden de lægges væk.
 
Opbevarer du dækkene med fælge, skal de helst hænges op eller stakkes.
Opbevares dækkene derimod uden fælge skal de opbevares stående.
 
Dæk der opbevares uden fælge, drejes med jævne mellemrum
Retur til toppen

Vedligeholdelse af alufælge

Alufælge kræver vedligeholdelse og derfor skal fælgene regelmæssigt rengøres.
Specielt bremsestøv bør fjernes ofte, da dette kan brænde sig fast i fælgenes overflade, med en deraf følgende beskadigelse af glans og polering.
Det anbefales kun at anvende almindelig autoshampoo, samt en blød svamp eller børste. Damp og trykrensere må ikke anvendes til rengøring af alufælge.
Vaskehalens fælgbørster kan i visse tilfælde beskadige dine alufælge, derfor anbefales det ikke at benytte disse (kan fravælges i de fleste tilfælde).
Fælge med polerede, forkromede overflader kræver en mere omhyggelig pleje og vedligeholdelse, især med hensyn til bremsestøv. Her anbefales det at rengøre fælge mindst 1-2 gang om ugen.
Polering med autovoks kan anbefales! Regelmæssig behandling med voks letter rengøringen af din alufælg betydeligt.
Ved reklamationer/garantisager ser vi nøje på om det skyldes manglende rengøring / vedligeholdelse i forhold til egentlige produktionsfejl.
Forkert anvendelse af fælgrens kan medføre uoprettelig skader på fælgens lakering, som i mange tilfælde først vil vise sig flere måneder efter anvendelse.
Vigtigt… følg derfor brugsanvisninger nøje og vask grundigt efter med rent vand.
Retur til toppen

TPMS Ventiler

Hvis din bil kan være udstyret med TPMS ventiler, bliver du gjort opmærksom på dette, hvis du køber komplette hjul med montering og afbalancering via vores søgemodul. Ved købet skal du derfor aktivt vælge, om dit komplette sæt hjul skal monteres med TPMS ventiler.
Det er dit ansvar at kontrollere på bilen eller med din bilforhandler, om din bil er med eller uden TPMS ventiler.

TPMS ventiler er en del af bilens sikkerhedsudstyr og hvis din bil kører med TPMS ventiler og du fravælger disse, kan Wheelworld.dk ApS ikke gøres ansvarlige for dit valg herom.

Biler udstyret med TPMS ventiler skal, iht. Lovgivningen, som trådte i kraft 1. november 2014, altid køre med disse ventiler.

Nogle bilmodeller kræver efterfølgende en "sammenkobling" mellem ventiler og bil, som skal ske hos bilforhandleren. 
Omkostninger hertil er for kundens egen regning.
Retur til toppen

 

Reklamationsret

Når du handler på Wheelworld.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i pris - det afhænger af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Husk, at varen altid skal sendes retur i forsvarlig emballage.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden franko.  
Retur til toppen

Varen sendes til:

Wheelworld.DK ApS
Industrivej 11
6392 Bolderslev
Att. Ordrenr.

Reklamationsret ved køb af tjenesteydelser

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen, kan du kontakte os på  info@wheelworld.dk.

Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale med os på Wheelworld.dk, har vi brug for følgende oplysninger fra dig:
- Navn - Adresse - Telefonnummer - E-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Wheelworld.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger fra vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit samtykke (det sker når du godkender vores handelsbetingelser). På den måde sikrer vi, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige på www.wheelworld.dk er Chris Nguyen Nielsen. 
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Wheelworld.dk ApS sælges eller videregives på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Når du er registreret hos Wheelworld.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Wheelworld.dk ApS via e-mail til info@wheelworld.dk  
Retur til toppen

Cookies

På Wheelworld.dk ApS anvendes cookies, med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre dit besøg så nemt for dig som muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. På Wheelworld.dk ApS er det Tiger Media, der indsætter cookies. Hvis du har spørgsmål vedrørende cookies, kan du henvende dig på e-mail: info@wheelworld.dk 
Retur til toppen

Webstatistik

Vi bruger en webstatistik på wheelworld.dk ApS. Det betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har og hvor de kommer fra mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål, l at optimerer Wheelworld.dk ApS.
Retur til toppen

Ved klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@wheelworld.dk . Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet www.forbrug.dk  Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk 41 71 50 50 (Hverdage 9-12).
Retur til toppen

 

Standardfortrydelsesformular

 Du kan hente vores standardfortrydelsesformular her

Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.11.2015